fbpx

Ainekava

Muusikaring kuulub muusika valdkonda ja on suunatud eelkooliealiste laste igakülgsele arendamisele läbi muusikaliste tegevuste. Laste vanuselistest iseärasustest lähtuvalt on tunnid mängulised ja vaheldusrikkad. Lapsed saavad tunnis kogemusi, oskusi ja teadmisi nii muusika, pillimängu kui ka liikumise valdkonnas. Laps õpib ka suhtlema ja grupitunnis ja teistega arvestama. Tundide üheks eesmärgiks on luua atmosfäär, kus laps julgeb olla vaba, uudishimulik, ennast avastav.

Õppe-eesmärgid

– Panna alus lapse muusikaarmastusele;
– lapse isiksuse arendamine läbi laulu, pillimängu, rütmilise liikumise ja muusika kuulamise ning tema võimete avastamine ja suunamine;
– arendada lapse musikaalsust, mälu, tähelepanuvõimet, keskendumisoskust, loovust, enda mina tunnetamist.

Õpiväljundid

Õppetegevuse tulemusena suudab ja julgeb laps end loovalt väljendada vastavalt õppesisus kirjeldatud vanuselistele muusikategevustele.
– Oskab laulda koos rühmaga 1-2 eestikeelset lastelaulu;
– tunneb lastepille ja on võimeline neid mängima;
– liigub loovalt muusikast lähtuvalt või arvestades muusikalist ülesannet.

Õppekavale sisenemiseks vajalikud (eel)pädevused

Õppekava on mõeldud lastele vanuses 4-7. Lapsed jaotatakse kahte vanusegruppi. Nooremas grupis on 4-5-aastased lapsed ja vanemas grupis 5-7aastased lapsed. Vanusegrupid tekivad, arvestades lapse vanust õppeaasta alguses. Ringitunnis saavad osaleda lapsed, kes suudavad tegevusest osa võtta iseseisvalt, see tähendab ilma vanema osavõtuta tunnist. Õppekava on üles ehitatud nii, et õpilane saab soovi korral huviringiga liituda ka järgnevatel õppeaastatel.

Õpingute lõpetamise tingimused

Õpilane on:
– osalenud üle 60% tundidest;
– omandanud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid.
Õppeaasta lõpul võib lõpetamise tingimused täitnud õpilasele väljastada tunnistuse ringitöös osalemise kohta.

Õppe korraldus ja õppekava tundide jaotus

Õppeaja kestvus on üks õppeaasta (septembrist maini). Koolivaheaegadel ringitunnid jätkuvad, välja arvatud aastavahetuse koolivaheaeg.
Maht tundides: 1 tund nädalas, 30 minutit, 30 tundi õppeaastas. Õppekeeleks on eesti keel. Õppevormid ja meetodid: õppetund, esinemised, kontserdid. Õpe toimub vanuselises rühmas tunniplaani alusel. Ühes rühmas on kuni 12 osalejat.

Tagasisidestamine

Märgatakse ja tunnustatakse kõigi laste arengut, neid individuaalselt positiivse suhtumisega julgustades. Hoitakse sidet lapsevanematega ning antakse tagasisidet lapse edusammude kohta. Vanem saab lapse arengust ülevaate ka kontsertidel, esinemistel, lahtistes tundides jms.

Vajalikud töö- ja õppevahendid

Muusikaringi tunnid toimuvad ruumis, kus on olemas vajalikud tingimused ja vahendid laulmiseks, liikumiseks, pillimänguks ja muusika kuulamiseks. Õpetaja kasutada on klaver, erinevad muusikainstrumendid ja vahendid rütmiliseks liikumiseks. Õpetajal on tööks lastega ja e-päeviku täitmiseks võimalus kasutada tehnilisi vahendeid (muusikakeskus, arvuti, mikrofon, ipad jt).

Õppe sisu, metoodilised juhised ja teemade ajaline järgnevus

4-5-aastaste rühm:
– Arendatakse lauluoskust, ansamblitunnetust ja muusikalist mälu. Lauldakse kõik koos ansamblina ja ka üksi teiste ees. Repertuaaris on uuemad ja traditsioonilised lastelaulud, eesti rahvalaulud ning lauluoskust arendavad mudellaulud.
– Õpitakse tundma rõõmu rütmilisest liikumisest ja eneseväljendusest. Arendatakse liikumisoskuse algeid ja loovust. Avastatakse, kuidas kasutada liikumisel erinevaid vahendeid ( rätikud, rõngad, pallid, sahistid jne) ja rütmipille. Leiutatakse erinevaid liikumisviise, õpime laulumänge.
– Tutvutakse erinevate lastepillide kõla ja nimetustega, mängitakse neid, õppides õigeid mänguvõtteid. Kasutatakse pillisaateid muusika, laulmise ja liikumise saateks.
– Kujundatakse oskust kuulata muusikat ja väljendada end, rääkides eakohaselt kuulatud muusikast või vastates õpetaja küsimustele.

5-7 aastaste rühm:
– Arendatakse lauluoskust, ansamblitunnetust ja muusikalist mälu. Lauldakse kõik koos ansamblina ja ka üksi teiste ees. Õpitakse õiget kehahoidu laulmisel, pööratakse tähelepanu intonatsiooni puhtusele, rütmi täpsusele ja laulu ilmekale esitusele.Repertuaaris on uuemad ja traditsioonilised lastelaulud, eesti rahvalaulud ning lauluoskust arendavad mudellaulud.
– Õpitakse tundma rõõmu rütmilisest liikumisest ja eneseväljendusest. Arendatakse liikumisoskuse algeid ja loovust: Avastatakse, kuidas kasutada liikumisel erinevaid vahendeid ja rütmipille. Leiutatakse erinevaid liikumisviise, õpitakse laulumänge. Arendatakse loomingulist initsiatiivi ja julgust teiste ees esineda.
– Mängitakse erinevaid lastepille ja meloodiapille ( kellad, ksülofon, kellamäng, metallofon, kõlaplaadid, kõmatorud jt), õpitakse jätkuvalt nende õigeid mänguvõtteid ja nimetusi. Kasutatakse pillisaateid muusika, laulmise ja liikumise saateks. Mängitakse ansamblina ja ühekaupa, rõhk on rütmilisel täpsusel ja mitmekesisusel. Luuakse muusikalisi improvisatsioone, kuulatakse pillide kõlavärve, väljendatakse tekkinud kujutlusi ja mõtteid.
– Kujundatakse oskust muusikat kuulata ja iseloomustada. Julgustatakse lapsi väljendama muusika kuulamisel tekkinud isiklikke elamusi.