Koolitusel kasutatakse teooria esitamist vaheldumisi praktiliste harjutustega, harjutusi iseseisvalt, paaris, kolmikutes ja grupis, demonstratsioone, tagasiside andmist ja saamist, refleksiooni.
Koolituskava ühtlustamine ja fokusseerimine
Eelkohtumine, kus osalevad asutuse juht, õppejuht ja 1-2 klassijuhtide/õpetajate esindajat
Arutelu ettesaadetud koolituskava alusel
Klassijuhi töö võimalused ja piirid
– soojendus ja tutvumine meeskonnaga;
– meeskonna tugevuste ja ühtsete väärtuste „äratamine“, et edasine koostöö eri inimeste vahel oleks sujuv;
– klassijuhi rolli koosloomine.
Nelja ratta meetod; klassijuhi „ametijuhendi“ ehk rollikirjelduse koostamine grupitööna; väärtuste pilv
Klassijuhid teavad oma ülesannete sisu ja võimalusi
Teismelise arengu, sh aju arengu eripärad, millega õpetajatöös arvestada
– teadus-uuringute kaudu ülevaate andmine;
– õpetajate kogemuste kaardistamine ja jagamine Galerii-meetod
Müüdid/faktid (nurkade mäng)
Osalejad mõistavad teismelise aju arengu eripärasid
Õppija (nii õpilase kui õpetaja) teadlik nõustamine ja jõustamine lähtuvalt enesemääratlusteooriast; motivatsioon; arenguvestlus teismelisega
-enesemääratlus-teooriast (Ryan ja Deci) ja motiveerimise võimalustest ülevaate andmine;
– õpetajate võimestatuse uuringu läbiviimine, tulemuste analüüs ning rakendamine;
– ProTERA väljakutse-õppe ja arenguvestluste eri vormide tutvustamine
Digi-uuring; rahulolu-ratas; tugevuste kovisioon Klassijuht rakendab nõustamisoskusi teadlikult ja sihipäraselt
Mentorluse elementide ja coachiva suhtlemisviisi kasutamine töös teismeliste ja lapsevanematega (nende jõustamine ja suunamine); kokkuvõte koolitusest
– ülevaate andmine mentorluse ja coachingu sarnasustest-erinevustest;
– coachingu baasoskuste õppimine ja harjutamine;
– ülevaade C. Rogersi humanistlikust lähenemisest ja selle kasust töös lapsevanematega;
– tagasiside kogumine. Coachingu baasmudeli harjutamine kolmikutes; kogemuse analüüs
Klassijuht oskab soovi korral rakendada coachiva suhtlemisviisi põhielemente
Koolituse tagasiside ja kokkuvõte
Järelkohtumine koolijuhi, õppejuhi ja õpetajate esindajatega
Saadud tagasiside jagamine ning kokkuvõtte ja muutmisettepanekute tegemine