fbpx

Mustkunsti labor

Muusika, näitlemine, mustkunst
Mustkunsti labor - HuviTERA huviringid lastele Tartus

Mustkunsti labor - eesmärgiks on tutvumine maagiaga. Õpime tegema võimatut ning looma emotsioone. Eksperimenteerime mustkunsti erinevate valdkondadega. Ei õpi mitte ainult mustkunsti trikke vaid ka esinemist. Tegemist on ikkagi suurepärase meelelahutusega! Huviring on kasulik, sest laiendab kujutlusvõimet, arendab suhtlusoskust ning õpetab keskenduma. Arendab distsipliini, julgust ning oskust publikuga suhelda.

Grupid komplekteerime vastavalt vanusele ning tasemele. Teist aastat käivad õpilased arendavad edasi varasemalt õpitut, süvendavad teadmisi ning õpivad juba keerulisemaid trikke.

Irene Kivaste

Õpetaja on Itaalias õppinud ning üle maailma rännanud mustkunstnik. Õppinud Torino Draamakunsti Akadeemias näitlemist ning saanud mustkunsti alaseid koolitusi “Masters of Magic” agentuuri kaudu Itaalia parimatelt mustkunstnikutelt.

Ainekava

Mustkunsti huviring kuulub üldkultuuri valdkonda.
Mustkunst on suurepärane viis arendamaks disainimõtlemist, järjepidevust ning keskendusmisvõimet. Õpilased ei õpi ainult mustkunsti ajalugu ja filosoofiat, trikkide tehnilist poolt, nende meisterdamist ning käteosavust, vaid omandavad ka oskust suhelda ning esineda publiku ees.
Mustkunsti ring on mõeldud õpilastele, kes on uudishimulikud ning armastavad väljakutseid. Iga laps saab väljendada oma loomingulisust ning oma eripärasid läbi mustkunsti, õppides kasutama ja suunama oma fantaasiat vastavalt vajadusele.

Õppe-eesmärgid

Huviringi eesmärgiks on tutvumine maagiaga. Õpitakse tegema võimatut ning looma emotsioone. Huviringis eksperimenteeritakse mustkunsti erinevate valdkondadega. Ei õpita mitte ainult mustkunsti trikke vaid ka esinemist. Samuti on huviringi eesmärkideks laiendada kujutlusvõimet, arendada suhtlemisoskust ning õpetada keskenduma, arendada distsipliini, julgust ning oskust publikuga suhelda.

Õpiväljundid

Mustkunsti huviringi lõpetanud noor on omandanud mitmeid käelisi oskusi ja on võimeline esinema publiku ees, analüüsima nii enda kui teiste esinemisi ning teab kuidas publiku meelt lahutada läbi mustkunsti.

Õppe sisu, metoodilised juhised ja teemade ajaline järgnevus

“SISSEJUHATUS MUSTKUNSTI”
Mustkunsti üldine ajalugu, filosoofia + õpime trikki paelaga
Uurime ja analüüsime läbi ajaloo oluliste mustkunstnike elu + õpime trikke ilma abivahenditeta. Saame ka ülevaate soovituslikust kirjandusest ning tähtsamatest mustkunstiga seonduvates raamatutest.

“LÄHIVAATE TRIKID”
Tutvume erinevate lähivaate trikkidega ning saame kiire ülevaate ka ajaloost.
Kummipaelad (Teooria, praktika, trikid) + Õpime tasakaalu trikki kaardipakkidega
Mündid (Teooria, praktika, trikid)

“KAARDITRIKID”
kaartide ajalugu, kaartide erinevad segamise viisid jne
õpime kaarditrikke ja lihvime tehnikat ning esitlust

“ÕPIME ESINEMA”
Valmistame end ette, et esineda lähivaatmustkunstiga põhinedes Ken Weberi raamatule “Maximum Entertainment 2.0”
Lihvime valituid trikke ning leiame neile ideaalse teksti
Esitame oma trikki klassikaaslaste ees ning uurime kuidas saame triki esitlust ja tehnikat paremaks muuta
Loome karakteri ja stiili ning harjutame vastavalt sellele triki esitlust.
Teeme proovi ja esineme

“RUUBIKU KUUBIK”
Tutvume ruubiku kuubiku ajalooga ning uurime kuidas on kuubikut mustkunstis kasutatud, õpime päriselt kuubikut lahendama
õpime kuubikut lahendama keskendudes kiirusele
õpime kuubikuga trikke

“LAVATRIKID”
Tutvume lavatrikkide ajalooga ning õpime, saame aimu millised trikid üldse eksisteerivad
Räägime mõtete lugemisest ning meisterdame ise ennustamise triki.(Vaja:pappkarp, vatt, pisikesed magnetid, värviline paber, liim)

“KÖIS”
Uurime ajalugu köiega trikkide kohta ning vaatame erinevaid esitlusi + kiire efekt köiega
õpime köie tehnikat
leiame oma loomingulisust kasutades köie rutiinist oma versiooni
leiame juurde sobiva teksti või muusika ning täiustame esitlust.

“TOPSID JA PALLID”
Uurime ajalugu “topsid ja pallid” triki kohta ning vaatame erinevaid esitlusi
harjutame ja lihvime tehnikat, lisame loomingulisust
Esineme oma kaaslaste ees oma esitlusega

“IGAÜHEL OMA”
Igaüks valib lava show jaoks sobiliku triki, mille kallal soovib hakata töötama
Harjutame ja valmistame ette 3-5 min kestvat etteastet (teeme ka näitlemisharjutusi)
Julguse kasvatamiseks lähme tänava mustkunsti tegema

“MAAGIA LAVAL”
Valmistame end ette ning lõpuks ka esineme päris publiku ees laval.

Vajalikud töö- ja õppevahendid

Õppetööks on vajalikud teemast sõltuvalt erinevad mängutarvikud, näiteks kaardipakid, paelad, köied, topsid, pallid, karbid, magnetid, ruubiku kuubik. Ringitund peaks toimuma klassiruumis, kus on toolid, tahvel, projektor ja üks suur mängulaud(või mitu väikest), kuhu mahuvad töötama kõik õpilased.

Õppe korraldus ja õppekava tundide jaotus

Õpe toimub minimaalselt 1 kord nädalas kestvusega 45 minutit (esimene kooliaste) ja 90 minutit (teine ning kolmas kooliaste). Kokkuleppel on võimalik mitme nädala ringitunnid liita üheks pikemaks ringitunniks.

Õppekavale sisenemiseks vajalikud (eel)pädevused

Õppekava on mõeldud mustkunstist huvitatud noortele alates 7. eluaastast. Osalemiseks piisab huvist eelmainitud valdkonna vastu. Õppekava on üles ehitatud nii, et õpilane saab soovi korral huviringiga liituda ka järgnevatel õppeaastatel – igal järjestikusel aastal saab noor järjest rohkem proovida erinevaid mustkunstiga seotud oskusi.

Tagasisidestamine

Ringitunnis toimub peamiselt suuline tagasiside andmine õpilastele tegevuse käigus. Samuti analüüsitakse tegevusi individuaalselt või rühmas.

Õpingute lõpetamise tingimused

Õpilane on:
– osalenud üle 60% tundidest;
– omandanud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid.
Õppeaasta lõpul võib lõpetamise tingimused täitnud õpilasele väljastada tunnistuse ringitöös osalemise kohta.

Huviringi astumise avaldusi võtame vastu Tartu haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO .
Keskkonda saab logida sisse ID-kaardiga, Smart-ID’ga, Mobiil-ID’ga või pangalingi kaudu.

Huviringi taotluse esitamiseks valige “Minu lapsed” ja sealt “Huvikooli taotlus”. Jälgige, et olete 2022/2023 õppeaasta lehel.
Valides taotlusvormis “Huvikool” rippmenüüst HuviTERA, näete kõikide rühmade (huviringide) valikuid lähtuvalt Teie lapse vanusest. Iga huviringi jaoks tuleb teha eraldi taotlus.

Oluline – pärast taotluse esitamist tuleb eraldi kinnitada ka huvikooli leping! 
Kui hiljem selgub, et huviringi toimumisaeg siiski ei sobi, saab lepingu kuni septembri lõpuni tühistada ilma, et esitaksime arve.

Huviringi valides jälgige kindlasti ka toimumise kohta (LõunaTERA, TäheTERA, ProTERA).

Registreerimise kinnituse saadame, kui valitud ringi grupp on täitunud! Kui olete lepingu kinnitanud, on info kohal ja ei pea muretsema.

Täpsema info huviringide, õpetajate ja õppetasude kohta leiab meie huviringide nimekirjast.

Tunniplaani avaldame kodulehel hiljemalt septembri alguses. Kõikidele registreerinutele saadame täpse gruppide info e-mailile.
Kui pakutud aeg lapsele ei sobi, proovime võimalusel leida mõne teise grupi aja.

Asukohad:

TäheTERA

Vanusegrupp:

1.-3. klass
4.-6. klass
7.-9. klass

Õpetaja:

Irene Kivaste

Toimumisajad:

Ringi toimumise aeg selgub augusti lõpus.
Kui on huvi ringiga liituda, tehke taotlus ARNO keskkonnas. Kui näeme suurt huvi ja saame avada mitu gruppi, annab see toimumise aegadele paindlikkust.

Toimumiskoht:

Õppetasu ja -maht:

1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-3.kl)
200€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 25€

1 kord nädalas 90 min/ 30 tundi õppeaastas (4.-9.kl)
280€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 35€

Huvihariduse kuludelt saab taotleda tulumaksutagastust.

Registreerimise 2022/2023 õppeaasta huviringidesse avame juunis!

Tagasiside

Jaga

Miks valida HuviTERA?

Lai valik huviringe erinevates valdkondades.

Kaasaegsed vahendid ning hubased ruumid iga huviringi läbiviimiseks.

Õpetajad on kogenud ja oma ala eksperdid.

Läbi huvihariduse saavad lapsed julgeks, loovaks ja avatuks!

Veel huviringe

Leia meie nimekirjast veel mõni põnev huviring.

Valdek Ott

TäheTERA
4.-6. klass, 7.-9. klass

Meelis Brikker

TäheTERA
4.-6. klass, 7.-9. klass
alates 6. klass

Artiklid ja uudised