Avaleht » Huviringid » Näitering
1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-3. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€
1 kord nädalas 90 min/ 30 tundi õppeaastas (4.-6. klass)
304€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 38€
Huviringi eesmärgiks on arendada õpilaste loovust, koostöö- ja esinemisoskust, suulist ja kehalist väljendusoskust, sotsiaalseid oskusi. Kehastutakse kõikvõimalikeks tegelasteks ja satutakse ettearvamatutesse olukordadesse ja kohtadesse, sest teatris on kõik võimalik! Teatrimängud, improvisatsioon ja etüüdid aitavad arendada koostööd, loovust, kujutlusvõimet, kiiret mõtlemist, esinemisoskust ja esinemisjulgust ning suulist ja kehalist väljendusoskust. Ringis luuakse koos lühemaid ja pikemaid lavastusi. Õpitakse, kuidas laval olla, liikuda ja häält teha. Kevadel pannakse end proovile ka suuremal laval Tartu Kooliteatrite Festivalil.
Avame huviringi kahe erineva õpetajaga. Õpetaja Anu Liiv (1.-3.kl) keskendub oma grupiga lavastuse väljatoomisele. Õpetaja Valdek Ott (1.-3.kl, 4.-6.kl) keskendub improteatrile, avaliku esinemise oskuse arendamisele, häälekasutamisele jne. Arnos saab valida vastava õpetaja järgi grupi.
Tunniplaaniga saab tutvuda siin:
Näitering kuulub etenduskunstide valdkonda. Ainekava alusel toimuv õpe on mõeldud õpilastele, keda huvitab esinemine, näitekunst ja teater.
– Anda lastele võimalus eneseväljenduseks;
– arendada fantaasiat ja loovust;
– anda esinemisjulgust ja -kogemust, tõsta õpilaste esinemiskultuuri;
– suunata tundma õppima oma keha, häält ja vaimu ning võimalusi nende arendamiseks;
– arendada õpilaste märkamis-, mõtlemis-, suhtlemis- ja koostööoskust;
– õpetada toimetulekut igapäevaelu situatsioonides;
– tutvustada lavastuse valmimise protsessi;
– tekitada huvi teatrimaailma vastu;
– tutvustada erinevaid žanreid, mida teater pakub (sõna-, tantsu-, muusikateater, füüsiline ja visuaalne teater);
– õpetada analüüsima nähtud etendust.
Õpilane:
– oskab esinemisel kontrollida oma häält ja füüsist;
– on teadlik avaliku esinemise nõuetest;
– oskab kasutada oma keha, miimikat ja žeste mõtete ja tunnete väljendamisel;
– tunneb erinevaid rolliloomise võimalusi;
– oskab tegutseda üksi ja koos teistega, paaris ja rühmas;
– oskab kaaslast kuulata, teda tunnustada, oskab analüüsida kaasõpilaste esinemist;
– oskab välja tuua nähtud etenduste plusse ja miinuseid;
– on valmis meeskonnatööks;
– oskab etteantud rollimängudes end loogiliselt väljendada;
– on valmis välja pakkuma ideid erinevateks situatsioonimängudeks;
– oskab rakendada fantaasiat ja loovalt suhtuda antud ülesannetesse;
– suudab koostöös grupiga etteantud teemal luua lühilavastusi;
– on kaasloojana saanud kogemuse lavastuse valmimise protsessist;
– esineb erinevatel kooli üritustel;
– osaleb kooliteatrite festivalil.
Näiteringi tunni ülesehitus: soojendus, sissejuhatus, mängud/ülesanded vastavalt õppe-eesmärkidest tulenevatele teemadele, lühilavastuse loomine grupitööna, etenduste tagasiside, tundi kokkuvõttev tegevus/lõpetus/väljajuhatus.
Teemad ja õppe sisu:
– Tutvumis- ja grupitunnetusmängud, koostöömängud, loovmängud.
– Keskendumise ja tähelepanu mängud/harjutused.
– Keha soojendus ja kehalise eneseväljenduse arendamine: hingamisharjutused ja lõdvestus, liikumismängud, võimlemine, eneseväljendus kehakeeles.
– Hääle soojendus ja suulise eneseväljenduse arendamine: hingamisharjutused, näolihaste soojendus, diktsiooniharjutused, laulumängud, tekstide esitamine, kõnemängud/-harjutused, hääle tugevus ja suunamine.
– Improvisatsioonimängud ja -harjutused, draamatehnikad.
– Töö tekstiga: teksti esitamine, tekstist inspireeritud etüüdid, teksti sõnum, teksti vorm.
– Rolli loomise erinevad võimalused: keha, hääl, välimus, emotsioonid, muusikast inspireerituna, elulugu.
– Lühilavastuse (etüüdi) tegemise põhimõtted.
– Tagasiside andmine ja vastuvõtmine: positiivne tagasiside, hea märkamine, kaaslaste tunnustamine, oma tegevuse korrigeerimine vastavalt tagasisidele.
– Osalemine lavastusprotsessis (näiteks jõululavastuse, kooliteatrite festivali lavastuse ettevalmistamine): omaloomingulise loo muutmine näidendiks, misanstseenid, rollid, muusikaline kujundus, lavakujundus, kostüümid, grimm, kavalehed.
– Esinemise põhitõed.
– Muusika: rollide ja etüüdide loomine muusikast inspireerituna, loovliikumine muusikaga, rütm.
Avar laudadeta ruum, kus on liikumisruumi.
Lihtsad toolid, mis on kergesti liigutatavad.
Muusika esitamise võimalus (kõlarid).
Õppekava maht on 30 tundi (ühe tunni pikkus 60 minutit või 90 minutit 1 kord nädalas). Õppe-eesmärgid ja õppesisu on läbivalt samad ka erinevate vanusegruppide puhul. Õppetöö toimub põhimõttel lihtsamalt keerulisemale.
Õppekava on mõeldud 1.-9. klassi näitemänguhuvilistele õpilastele. Osalemiseks piisab huvist antud valdkonna vastu ning üldhariduskoolis õpitust. Õppekava on üles ehitatud nii, et õpilane saab soovi korral huviringiga liituda ka järgnevatel õppeaastatel.
Igas näiteringitunnis saavad õpilased suulist tagasisidet juhendajalt ning kaaslastelt. Tagasisidet antakse näiteks pärast lühilavastuse esitust või pärast (rolli)mänge. Kooliteatrite festivali etenduse järel annab tagasisidet professionaalsetest teatritegijatest koosnev žürii.
Õpilane on:
– osalenud üle 60% tundidest;
– omandanud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid.
Õppeaasta lõpul võib lõpetamise tingimused täitnud õpilasele väljastada tunnistuse ringitöös osalemise kohta.
Huviringi astumise avaldusi võtame vastu Tartu haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO .
Keskkonda saab logida sisse ID-kaardiga, Smart-ID’ga, Mobiil-ID’ga või pangalingi kaudu.
Kui hiljem selgub, et huviringi toimumisaeg siiski ei sobi, saab lepingu kuni septembri lõpuni tühistada ilma, et esitaksime arve.
Kui olete lepingu kinnitanud, on taotlus meil kohal ja ei pea muretsema. Kinnituskirja saadame augusti lõpus, kui paika on saamas tunniplaan.
Huviringi valides jälgige kindlasti ka toimumise kohta (LõunaTERA, TäheTERA, ProTERA).
Täpsema info huviringide, õpetajate ja õppetasude kohta leiab meie huviringide nimekirjast.
Kui pakutud aeg lapsele ei sobi, proovime võimalusel leida mõne teise grupi aja.
1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-3. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€
1 kord nädalas 90 min/ 30 tundi õppeaastas (4.-6. klass)
304€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 38€
Õpilase eest tasutud huvikoolis õppimise kulu saab seaduse järgi käsitada koolituskuluna kuni põhikooli, gümnaasiumi või kutseõppeasutuse tasemeõppe lõppemiseni või õpilase kooli nimekirjast väljaarvamiseni. Tulumaksuseadus § 26. (21)
2. ja 3. lapse õppetasu on vastavalt 20% ja 50% soodsam. Uuri lähemalt!
Jäime väga rahule õpetaja ja ringi tegevusega. Soovitame näiteringi ka tuttavatele.
Lapsevanem
Meeldisid erinevad impromängud, paarilise usaldamise mängud ja lihtsalt jagamise/rääkimise ringid. Valdek oli väga tore, andis häid nõuandeid silmaringi avardamiseks ja enesearenguks. Hästi innustav õpetaja. Näiteringis olid lahedad inimesed
Osaleja
Lai valik huviringe erinevates valdkondades.
Kaasaegsed vahendid ning hubased ruumid iga huviringi läbiviimiseks.
Õpetajad on kogenud ja oma ala eksperdid.
Läbi huvihariduse saavad lapsed julgeks, loovaks ja avatuks!
Leia meie nimekirjast veel mõni põnev huviring.
Tartu Erakooli eel- ja lastekool ootab liituma kõiki 5-7 aastasi lapsi! Eelkooli grupid alustavad septembrist TäheTERA, LõunaTERA ja Peedu kooli juures. Lastekooli grupi avame ainult
Kuni jaanuari lõpuni on avatud liitumine Tartu Erakooli 1. klassidega!Tutvu meie eripäradega ja liitu meiega! 1. TERA on kool, kus õpilaste hulk võimaldab kujundada õppijakeskset
Valminud on HuviTERA 2023/2024 õppeaasta tunniplaan! Sellega saad tutvuda SIIN
HuviTERA kutsub teid taas avastama mitmekülgseid huviringe! Uue õppeaasta huviringid on registreerimiseks avatud! Huviringide seas on nii uusi tulijaid kui ka juba tuttavaid lemmikuid. Saades inspiratsiooni lapsevanemate tagasisidest, oleme
1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-3. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€
1 kord nädalas 90 min/ 30 tundi õppeaastas (4.-6. klass)
304€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 38€