fbpx

Roboloovus

Kunst, käsitöö ja kokandus, Muusika ja näitlemine, Robootika, teadus ja tehnoloogia

Asukohad:

TäheTERA

Vanusegrupp:

1.-3. klass
4.-6. klass

Toimumiskoht:

Tehnikapesa

Õppetasu ja -maht:

1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-6. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€

Alla 18-aastaste huvihariduse kuludelt saab taotleda tulumaksutagastust.

Kas olete valmis sukelduma imelisse maailma, kus kunst ja muusika kohtub tehnoloogiaga ning loovusel ei ole piire?
ROBOLOOVUSES uurime robotite salapärast hingeelu ja avastame nende tööpõhimõtteid.
 Kasutame erinevaid robootikakomplekte vastavalt meie teadmistele ja tasemele. 
DASH, Sphero, Ozobot, Spike Essential ja Prime – need on vaid mõned tööriistad meie loomingulises arsenalis, mille abil loome kunsti.
Ehitame ja programmeerime kummalisi ja lennukaid roboteid! Oleme tõelised roboteadlased, kes ei karda väljakutseid.

Roboloovus on midagi enamat kui vaid masinate ja koodide maagia. Antud ringis on rõhk ka koostööl, sest teame, et parimad ideed sünnivad koosloomes. 

Nii et võta kaasa oma kujutlusvõime, unistused ja loovus! Astu sisse meie imelisse maailma, kus robotid tantsivad ja tehnoloogia laulab. Oleme valmis astuma kaugemale, avastama piire ja põrgatama mõtteid, sest robootika on meie jaoks palju rohkemat kui pelgalt tehnikavärk. See on kunst, mis inspireerib meid looma tulevikku.

Roboloovuse tundides valmivad robotite abil imelised kunstiteosed, värvikad muusikateosed ja peadpööritavad tantsukavad.

Esmaspäeviti kell 14.40-15.25

Ainekava

Antud huviring on mõeldud nii alustavale kui ka juba robootika hingeeluga kursis olevatele robootikahuvilistele. Antud huviringi lõpuks on õpilane kasutanud erinevaid robootikavahendeid ning loonud nende abil erinevaid kunstiprojekte, muusikapalasid arendades seejuures loovust ning koostööd.
Huviringi raames avastab õpilane, mis on robot ja tutvub erinevate muusikažanrite, kunstiliikide ja tantsustiilidega.

Õppe-eesmärgid

– Eesmärk on anda algteadmised robootikast ja luua läbi praktiliste ülesannete ja projektide kunsti ja muusikat.
– õpilaste erinevate huvide integreerimine ja erinevate tehnikaalaste teadmiste ühendamine;
– anda õppijatele oskusi ja kogemusi tehnoloogias, muusikas ja kunstis ning selle kaudu tutvustada õpilastele võimalikke tulevikusuundi;
– arendada õpilase silma ja käe koostööd;
– arendada õpilaste käelisi oskusi erinevate seadmete kasutamisel;
– anda õpilastele teadmisi lihtsamat sorti programmide koostamisel;
– suurendada õpilaste meeskonnatöö ja kaasõpilastega arvestamise oskuste kujunemist.

Õpiväljundid

– Oskab kasutada erinevaid robootikavahendeid;
– oskab kasutada erinevaid mehaanika- ja robootikasüsteeme;
– suudab töötada nii iseseisvalt kui rühmas;
– rikastub õpilase fantaasia, suureneb loovus ning ta tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest;
– areneb lapse vaatlusoskus ja ilumeel;
– oskab oma tegevust eesmärgistada, kavandada ja hinnata;
– areneb õpilase oskus hinnata oma töö protsessi ja analüüsida valminud lahendust – mis sai hästi, mis halvasti, mida oleks võinud teha teistmoodi, et tulemus tulnuks parem;

Õppe sisu, metoodilised juhised ja teemade ajaline järgnevus

– Robotite ja muude vajalike vahendite kasutamine ja hoidmine;
– (tahvel)arvutis orienteerumine, rakenduste avamine-sulgemine;
– erinevate robotite sisse-välja lülitamine, (tahvel)arvutiga ühendamine ja laadimine;
– ekraanivabalt programmeeritavate robotite kasutamine kunsti, tantsu ja muusika loomisel(BeeBot, Matatalab);
– robomaali loomine Sphero roboti abil;
– muusikapala loomine Makey-Makey komplektiga;
– robotantsu planeerimine ja teostamine erinevate robotite abil;
– juhendi põhjal lihtsa konstruktsiooniga roboti ehitamine;
– visuaalse programmeerimiskeele kasutamine lihtsa ja lühikese programmi koostamisel;

Vajalikud töö- ja õppevahendid

Õppegrupi maksimaalne suurus on kuni 12 õppurit. Õppetöö toimub erinevate robotite, robootikakomplektide ja nutiseadmetega varustatud arvutiklassis.

Õppe korraldus ja õppekava tundide jaotus

Õpe toimub minimaalselt üks kord nädalas üks tund korraga (45 minutit kuni 90 minutit sõltuvalt õpilaste vanusest). Õppetunnid koosnevad teoreetilisest ja praktilisest osast. Õpe on enamasti korraldatud õpperühmades paaristööna (vajadusel ka kolmikud) õpetamaks õpilastele koostööd ning teistega arvestamise oskusi. Aeg-ajalt korraldatakse õppetööd ka suurema arvu meeskonnaliikmetega harjutamaks erinevateks võistlusteks. Õpe on jagatud kolme astmesse: algaste, põhiaste, vanem aste.

Õppekavale sisenemiseks vajalikud (eel)pädevused

Robootika huviringide sihtgrupiks on robootikahuvilised lapsed ja noored alates viiendast eluaastast. Algastme grupis osalemiseks piisab huvist antud valdkonna vastu ning üldhariduskoolis õpitust. Sõltuvalt lapse vanusest, kogemusest ja ringijuhendaja soovitusest leitakse talle sobiva tasemega ring. Õppekava on üles ehitatud nii, et õpilane saab soovi korral huviringiga liituda ka järgnevatel õppeaastatel.

Tagasisidestamine

Tundide lõpus toimub koos õpetajaga ühine tunni analüüs ning hinnatakse koostatud süsteemide edukust ning võimalike probleemide lahendusi. Peamiseks hindamismeetodiks on suuline tagasiside.

Õpingute lõpetamise tingimused

Õpilane on:
– osalenud üle 60% tundidest;
– omandanud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid.
Õppeaasta lõpul võib lõpetamise tingimused täitnud õpilasele väljastada tunnistuse ringitöös osalemise kohta.

Huviringi astumise avaldusi võtame vastu Tartu haridusteenuste haldamise süsteemis ARNO .
Keskkonda saab logida sisse ID-kaardiga, Smart-ID’ga, Mobiil-ID’ga või pangalingi kaudu.

  1. Jälgige, et olete 2023/2024 õppeaasta lehel!
  2. Huviringi taotluse esitamiseks valige “Minu lapsed” ja sealt “Huvikooli taotlus”.
  3. Valides taotlusvormis “Huvikool” rippmenüüst HuviTERA, näete kõikide rühmade (huviringide) valikuid lähtuvalt Teie lapse vanusest. Valides “Kategooria” saate näha huviringe maja ja vanuserühma lõikes.
  4.  Järgmisele lehele liikumiseks vajuta nuppu “Esita taotlus”.
  5. Iga huviringi jaoks tuleb teha eraldi taotlus. Enda nime alt taotluse tegemiseks tuleb avalehel valida “Tee taotlus enda kohta”.
  6. Oluline – pärast taotluse esitamist tuleb eraldi kinnitada ka huvikooli leping! Tee seda kohe pärast taotluse esitamist, et saaksime vajadusel õpilast erinevate gruppide vahel liigutada. 

Kui hiljem selgub, et huviringi toimumisaeg siiski ei sobi, saab lepingu kuni septembri lõpuni tühistada ilma, et esitaksime arve.

Kui olete lepingu kinnitanud, on taotlus meil kohal ja ei pea muretsema. Kinnituskirja saadame augusti lõpus, kui paika on saamas tunniplaan.

Huviringi valides jälgige kindlasti ka toimumise kohta (LõunaTERA, TäheTERA, ProTERA).

Täpsema info huviringide, õpetajate ja õppetasude kohta leiab meie huviringide nimekirjast.

Kui pakutud aeg lapsele ei sobi, proovime võimalusel leida mõne teise grupi aja.

Asukohad:

TäheTERA

Vanusegrupp:

1.-3. klass
4.-6. klass

Toimumiskoht:

Tehnikapesa

Vabade kohtade olemasolu:

Kohad täis

Õppetasu ja -maht:

1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-6. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€

Õpilase eest tasutud huvikoolis õppimise kulu saab seaduse järgi käsitada koolituskuluna kuni põhikooli, gümnaasiumi või kutseõppeasutuse tasemeõppe lõppemiseni või õpilase kooli nimekirjast väljaarvamiseni. Tulumaksuseadus § 26. (21)

2. ja 3. lapse õppetasu on vastavalt 20% ja 50% soodsam. Uuri lähemalt!

Õpetaja

Annika Soome

Tagasiside

Jaga

Miks valida HuviTERA?

Lai valik huviringe erinevates valdkondades.

Kaasaegsed vahendid ning hubased ruumid iga huviringi läbiviimiseks.

Õpetajad on kogenud ja oma ala eksperdid.

Läbi huvihariduse saavad lapsed julgeks, loovaks ja avatuks!

Veel huviringe

Leia meie nimekirjast veel mõni põnev huviring.

Mõni vaba koht

Meelis Brikker

ProTERA
4.-6. klass, 7.-9. klass
alates 6. klass
Kohad täis

Annika Soome

TäheTERA, LõunaTERA
1.-3. klass
Huviringi ei ava

Meelis Brikker

ProTERA
4.-6. klass, 7.-9. klass
alates 6. klass
Kohad täis

Margo Metsoja

TäheTERA
1.-3. klass, 4.-6. klass, 7.-9. klass
Alates 3. klass

Artiklid ja uudised

Huviringidesse registreerimine on alanud!

HuviTERA kutsub teid taas avastama mitmekülgseid huviringe! Uue õppeaasta huviringid on registreerimiseks avatud! Huviringide seas on nii uusi tulijaid kui ka juba tuttavaid lemmikuid. Saades inspiratsiooni lapsevanemate tagasisidest, oleme

Loe edasi >>

Mängu programmeerimise võistlus

PROGRAMMEERIMISVÕISTLUS – LABÜRINDI LÄBIMISE MÄNG JUHEND Võistlusperiood 14. november – 10. detsember 2022 Võistluse ülesandeks on luua Scratch keskkonnas labürindi läbimise mäng.  Osalemine toimub individuaalselt

Loe edasi >>

Asukohad:

TäheTERA

Vanusegrupp:

1.-3. klass
4.-6. klass

Õpetaja:

Annika Soome

Toimumisajad:

Esmaspäeviti kell 14.40-15.25

Toimumiskoht:

Tehnikapesa

Õppetasu ja -maht:

1 kord nädalas 45 min/ 30 tundi õppeaastas (1.-6. klass)
232€ õppeaasta/ osade kaupa 8 x 29€

Alla 18-aastaste huvihariduse kuludelt saab taotleda tulumaksutagastust.